23948sdkhjf

Nethandel gør ondt på Kvickly

Regnskabet fra Coop viser, at Kvickly er den mest pressede kæde overhovedet i Coops portefølje.
Grundet danskernes stadigt stigende lyst til nethandel har Coop-koncernens varehuskæde Kvickly været en underskudsforretning. Coop-direktør Jesper Lien siger, at musik, film, spil, elektronik-hardware i stigende grad flytter over på internettet, hvorfor de knokler for at finde ud af, hvilke varer, de så skal have i de fysiske varehuse. Det skriver Børsen.

Men udviklingen truer ikke Kvicklys eksistensberettigelse. Henning Bahr, adm. direktør i analysefirmaet Retail Institute Scandinavia, vurderer, at Kvickly er i en strukturel klemme, og hans 2020-prognose for dansk detailhandel viser, at de fleste af Coops kæder, undtagen Fakta, vil komme under stigende pres.

Vil rense ud i nonfood-varerne
Ifølge Jesper Lien arbejder de på en konceptudvikling i Kvickly, som vil betyde, at det fremover er vækstvaregrupper, man placerer i butikken, skriver Berlingske.

Det er dog lykkedes Coop at øge omsætningen fra 43,8 milliarder kroner til 44,8 milliarder kroner, men det kommer ikke til at nå i nærheden af konkurrenten Dansk Supermarked med en omsætning på 55,6 milliarder kroner.

En tankevækkende tilbagegang
2012-regnskabet fra den danske detailkæmpe Coop viser, at Coop næsten halverer driftoverskuddet (ebit) fra 544 til 287 millioner kroner af et salg på 45 milliarder kroner, og koncernen leverer dermed svageste resultat i fem år.

Ifølge Henning Bahr er det tankevækkende, at tilbagegangen er så voldsom, og nu bliver det endnu sværere at lukke forspringet til Dansk Supermarked, siger han til Børsen.
Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078